
18-letni rzeszowski kierowca przed "sportową maturą" na Węgrzech
Szutry: naturalne środowisko
Trasy węgierskiej rundy Rajdowych Mistrzostw Europy z bazą w Veszprémie składają się z 13 odcinków specjalnych o łącznej długości niemal 193 kilometrów. W piątek, po odcinku testowym, zawodników czeka 2-kilometrowy superoes Királyszencstván. Na sobotę przewidziano łącznie 6 oesów, z których najdłuższy (Kislőtér) ma blisko 26 kilometrów. Niedziela to kolejne sześć oesów, w tym finałowy - Power Stage Nagylőtér.
- Już za kilka dni staniemy na starcie Rally Hungary i nie możemy się doczekać pierwszego w tym roku rajdu po szutrach. Na tej nawierzchni mam największe doświadczenie i na niej czuję się najlepiej, to dla mnie najbardziej naturalne środowisko - mówi Adrian Rzeźnik.
To właśnie na szutrowych odcinkach specjalnych Adrian Rzeźnik razem z Adrianem Sadowskim zdobyli tytuł Wicemistrzów Litwy w klasie LARC3. Walcząc o tytuł, podczas każdego z 6 startów polska załoga plasowała się na podium w klasie, wygrywając Rally Zemaicja i Rally Utena. Na podium - w klasie RC3 - Adrian Rzeźnik stanął również podczas szutrowego Lausitz Rallye, w którym startował wspólnie z Damianem Sytym.
.jpg)
Matura w rajdowym stylu
Założeniem ERC Fiesta Rally3 Trophy jest rywalizacja w takich samych autach: Fordach Fiesta klasy Rally3 - z napędem na 4 koła i sekwencyjną skrzynią biegów, od podstaw stworzonych do rywalizacji przez M-Sport Poland. Samochód Adriana Rzeźnika i Kamila Kozdronia przybrał barwy Nivele Fleet Management, Nivele Development, BERG Inwestycje i RacingSimulator. Jego przygotowaniem i obsługą zajmuje się stajnia Grabowski Motosport, której zawodnicy osiągają sukcesy na polskich, europejskich oraz światowych odcinkach specjalnych.
- Nareszcie wracamy na oesy! Po miesięcznej przerwie przenosimy się z krętych i przyczepnych tras Rally Sierra Morena na szutrowe, szybkie odcinki Rally Hungary. Na te zawody mamy dodatkowe, nietypowe wyzwanie. Jesteśmy w trakcie matur, więc Adrian ma wyjątkowo ambitne zadanie, aby podzielić swoją uwagę i odpowiednio przygotować się do zrealizowania celów sportowych, jak i edukacyjnych. Wraz z zespołem będziemy czuwać, żeby także egzamin ze ścigania się na szutrach poszedł jak najlepiej - dodaje Kamil Kozdroń.
Adrian Rzeźnik
Kamil Kozdroń

Polscy kierowcy zgłoszeni do Rally Hungary 2025:
Klasa ERC1 (Rally2 – RC2):
- Mikołaj Marczyk / Szymon Gospodarczyk – Škoda Fabia RS Rally2
- Jakub Matulka / Damian Syty – Škoda Fabia RS Rally2
- Jarosław Kołtun / Ireneusz Pleskot – Škoda Fabia RS Rally2
- Dariusz Biedrzyński / Rafał Fiołek – Hyundai i20 N Rally2
- Tomasz Ociepa / Paweł Pochroń – Škoda Fabia Rally2 evo
Klasa ERC3 (Rally3 – RC3):
- Adrian Rzeźnik / Kamil Kozdroń – Ford Fiesta Rally3
- Tymoteusz Abramowski / Jakub Wróbel – Ford Fiesta Rally3
- Igor Widłak / Daniel Dymurski – Ford Fiesta Rally3
- Hubert Kowalczyk / Jarosław Hryniuk – Renault Clio Rally3
- Sebastian Butyński / Łukasz Jastrzębski – Renault Clio Rally3
- Błażej Gazda / Michał Jurgała – Renault Clio Rally3
Klasa ERC4 (Rally4 – RC4):
- Hubert Laskowski / Esther Gutiérrez – Peugeot 208 Rally4
Warto zwrócić uwagę na młodych zawodników, takich jak właśnie rzeszowianin Adrian Rzeźnik czy Tymoteusz Abramowski, którzy rywalizują w klasie ERC3 i już zdobyli cenne punkty w klasyfikacji generalnej. Obaj kierowcy zajmują odpowiednio drugie i trzecie miejsce w klasyfikacji ERC3 po pierwszej rundzie sezonu.
Dla kibiców z Polski Rally Hungary 2025 to doskonała okazja, aby śledzić zmagania rodzimych załóg na międzynarodowej arenie i wspierać ich w walce o kolejne sukcesy w mistrzostwach Europy.
Redakcja portalu podkarpacieLIVE nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść komentarzy. Każdy użytkownik reprezentuje własne poglądy i opinie biorąc pełną odpowiedzialność za ich publikację.