2021-02-12 13:06:28

Rozwój firmy na Ukrainie - marketing internetowy

Pozycjonowanie stron to jeden z fundamentów, który pozwala firmie wkroczyć do świata Internetu i tam wypromować swoje usługi oraz produkty. Działania SEO pomagają wypozycjonować stronę internetową i zbudować świadomość marki wśród potencjalnych klientów. Pozycjonowanie na Ukrainie nie jest takie oczywiste, jak to bywa na zachodzie, gdzie hegemonem jest Google. W krajach rosyjskojęzycznych konkurentem dla amerykańskiego giganta jest Yandex - wyszukiwarka, która pozwala nawet na pisanie cyrylicą.

Pozycjonowanie Ukraina. Która wyszukiwarka będzie lepsza? Google czy Yandex?

Ukraina jest krajem, który plasuje się na drugim miejscu w Europie pod względem obszaru. Ponadto cechuje ją ogromny potencjał gospodarczy, który nie jest do końca wykorzystywany. Wielu przedsiębiorców widząc taką sytuację stara się wkroczyć na rynek ukraiński i tam oferować swoje produkty i usługi. Oczywiście wiąże się to z koniecznością wypromowania marki w sieci, a do tego najlepiej nadają się działania z zakresu pozycjonowania stron. Pewnym utrudnieniem jest jednak obecność dwóch wyszukiwarek - Google i Yandex. Ich wybór zależy od wielu czynników, których uwzględnienie pozwoli zaistnieć na rynku ukraińskim.

Zarówno Google, jak i Yandex mają swoje zalety, jednak zdecydowanie popularniejsza jest ta pierwsza, a wpływ na to ma wiele aspektów, w tym także te polityczne. Nie zmienia to jednak faktu, że pozycjonowanie na Ukrainie odbywa się również w Yandex. Zaletą drugiej wyszukiwarki jest to, że umożliwia ona wdrożenie cyrylicy, którą na co dzień operują mieszkańcy tego kraju. Niewiele agencji SEO jednak ma w swojej ofercie pozycjonowanie stron na Ukrainie. Jest to specyficzny rynek, do którego trzeba mieć odpowiednie podejście i opracować dobrą strategię. Warto także zaznaczyć, że Yandex traci na swojej wartości na rzecz Google’a, a więc coraz częściej będzie trzeba kierować swoje działania właśnie w tym kierunku.

Pozycjonowanie Ukraina. Jak wygląda lokalne pozycjonowanie stron na Ukrainie?

Pozycjonowanie stron www i SEO na Ukrainie to bardzo ważne działania, jeśli firma chce się wypromować na rynku ukraińskim. Bardzo przydatne staje się zastosowanie działań z zakresu pozycjonowania regionalnego, które uwzględnia fakt posługiwania się przez mieszkańców językiem rosyjskim i ukraińskim. Wysokiej jakości treści są wymagane zarówno w przypadku Google, jak i Yandex. Jeden ze współczynników, który określa eksperckość tekstów, czyli Topical Trust Authority, ma ogromny wpływ na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania na dane słowa kluczowe. Dzięki rzetelnym i merytorycznym artykułom można wzbudzić zaufanie i przekonać potencjalnych klientów do zakupów. Należy jednak pamiętać o tym, że poszczególne regiony Ukrainy dzielą się na rosyjskojęzyczny i ukraińskojęzyczne, co niekiedy utrudnia działania agencjom, a w szczególności tym niedoświadczonym. Warto zadbać o optymalizację contentu pod obie wyszukiwarki, co znacznie zwiększy szansę na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania oraz wpłynie korzystnie na widoczność strony w internecie.

(Zobacz również - pozycjonowanie w Rosji - https://rankarchitects.com/pl/pozycjonowanie-w-rosji/)

Pozycjonowanie stron i SEO na Ukrainie powinny uwzględniać także budowanie profilu linkowego, czyli linkbuilding. Sukcesywne i trwałe zwiększanie pozycji witryny przy pomocy linków jest efektywnym rozwiązaniem, ale należy ten proces przeprowadzać w sposób skrupulatny i dokładny. Należy więc korzystać z wartościowych i zaufanych źródeł linkowania. Istnieje dużo platform oferujących takie możliwości jak umieszczenie artykułu sponsorowanego na blogu, czy też innej stronie tematycznej, jednak bez odpowiednich kompetencji, ciężko jest wybrać najlepszy link, ze względu na ogrom aspektów do uwzględnienia. W tym przypadku warto skorzystać z usługi pozycjonowania agencji, która ma już doświadczenie w tego typu działaniach z zakresu SEO.

Zwiększanie ruchu na stronie poprzez zastosowanie działań i strategii SEO. Jak wykonać pozycjonowanie na Ukrainie?

Pozycjonowanie stron internetowych na Ukrainie powinno zawsze zaczynać się od przeprowadzenia kompleksowego audytu oraz analizy potencjalnych klientów. Dlaczego? Otóż od sprawnie działającej witryny i zbadaniu grupy odbiorców, łatwiej będzie wypromować swoją stronę oraz produkty i usługi w ukraińskim internecie. Zarówno w przypadku Google, jak i Yandex należy zadbać o wysokiej jakości content i pozyskanie wartościowych linków zewnętrznych, w dużej mierze lokalnych. Dzięki temu pozycja strony w wyszukiwarce będzie wyższa i stabilniejsza, ale to nie oznacza, że wystarczy tylko jednorazowo zadbać o całą strategię SEO. W pozycjonowaniu chodzi przede wszystkim o systematyczność. Ponadto należy także zadbać o social media, które również pozwalają wygenerować ruch na stronie i pozyskać nowych klientów.

WIęcej porad na temat rozwoju Twojej firmy odnajdziesz na https://rankarchitects.com/pl/blog/

Czytaj także

Komentarze

Komentarze: 0

Rozwiąż działanie =

Redakcja portalu podkarpacieLIVE nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść komentarzy. Każdy użytkownik reprezentuje własne poglądy i opinie biorąc pełną odpowiedzialność za ich publikację.

Czytaj następny news zamknij