2023-05-16 14:24:09

Lokalne wydarzenia sportowe - jak i czy na nich zarabiać?

Podobne tematy sport biznes

Lokalne wydarzenia sportowe przyciągają coraz to więcej osób zainteresowanych porządną dawką rozrywki – zapewniając tym samym jedyne w swoim rodzaju wspomnienia i doświadczenia. Sport od zawsze cieszy się dużym zainteresowaniem – niezależnie od tego czy dotyczy pierwszej czy trzeciej ligi. I choć – prócz samego w sobie wydarzenia sportowego – olbrzymią rolę odgrywa tu cena biletu czy sama w sobie ich sprzedaż, warto zastanowić się w jaki sposób można zarobić na tego typu lokalnych wydarzeniach i... czy jest to w ogóle możliwe.

Dlaczego organizacja lokalnego wydarzenia sportowego to dobry pomysł?

Chociaż organizacja lokalnego wydarzenia sportowego może wydawać się nie lada wyzwaniem – coraz więcej właścicieli i menadżerów klubów decyduje się na ten krok. Zalet organizacji tego typu przedsięwzięcia jest naprawdę sporo – przede wszystkim zintegrowanie lokalnej społeczności, zapewnienie rozrywki, zwrócenie uwagi na sport i aktywność.

Nie bez znaczenia jest tu kwestia sprzedaży biletów – a dokładnie jej organizacja (tak, aby kibice nie musieli tracić czasu chociażby na długie oczekiwanie w kolejkach). Organizacja lokalnego wydarzenia sportowego to doskonała okazja do wypromowania klubu sportowego – a w przyszłości organizacji kolejnych wydarzeń. Decydując się na zorganizowanie wydarzenia tego typu – warto otworzyć się na nowoczesne, profesjonalne narzędzia, takie jak wygodny system do sprzedaży biletów - Ekobilet.

Skąd wziąć pieniądze na organizację lokalnego wydarzenia sportowego?

Oczywistym jest, że aby zorganizować lokalne wydarzenie sportowe należy dysponować określonymi środkami finansowymi. Aby je pozyskać – warto nawiązać interesujące współprace, na przykład z innymi lokalnymi jednostkami. Co więcej, środki przeznaczone na organizację lokalnego wydarzenia sportowego mogą pochodzić również od prywatnych inwestorów – wiele zależy od zawartej między nimi a organizatorami przedsięwzięcia umowy. Inny sposób na organizację lokalnego wydarzenia sportowego to połączenie go z akcją charytatywną i – dla przykładu – przeznaczenie pozyskanych ze sprzedaży biletów środków na szczytny cel.

Jak ustalić cenę biletu i promować sprzedaż?

Aby właściwie ustalić cenę biletu należy zastanowić się jaką kwotę lokalni kibice są w stanie przeznaczyć na udział w interesującym wydarzeniu sportowym – oraz ile osób pomieści wynajęty przez nas obiekt, na przykład stadion. Mając określony cel związany z finansami pozyskanymi dzięki temu wydarzeniu – z łatwością obliczymy cenę jednego biletu.

W promowaniu sprzedaży pomogą social media – a konkretnie posty, w których uwzględnimy zalety stosowanego systemu (na przykład możliwość pokazania biletu na telefonie czy tablecie oraz korzystania z kilku wydarzeń bazując na jednej wejściówce). Niewątpliwie skutecznym narzędziem promocji lokalnego wydarzenia sportowego będzie również wzmianka w miejscowej prasie czy rozgłośni radiowej. Nowoczesny marketing to również pozyskanie tak zwanych „ambasadorów” wydarzenia, czyli innymi słowy promujących go twarzy – na przykład lokalnych gwiazd sportu, celebrytów czy trenerów.

Jakie sposoby na zarabianie na lokalnych wydarzeniach sportowych są najskuteczniejsze?

Nie da się ukryć – jednym z najskuteczniejszych sposobów na zarabianie na lokalnych wydarzeniach sportowych jest po prostu sprzedaż biletów. Warto, by odbywała się wygodnie dla kibiców, w możliwie najbardziej profesjonalny sposób. Korzystając z nowoczesnego systemu sprzedaży biletów Ekobilet – naturalnie przyciąga się odbiorców, którzy chcą skorzystać z tej formy rozrywki bez konieczności tracenia czasu na czekanie w kolejkach.

Aby zarobić na lokalnym wydarzeniu sportowym – warto sprzedawać również określone produkty na miejscu, na przykład gadżety związane z klubem. Im więcej atrakcyjnych kwestii z punktu widzenia kibica – tym lepiej! Organizując wydarzenie – nie zapominajmy o języku korzyści, który warto zastosować w komunikacji z kibicami. Stosując funkcjonalny, wygodny system sprzedaży biletów – skutecznie wyprzedzamy konkurencję, która być może stosuje jeszcze wyłącznie bilety w tradycyjnej, papierowej formie.

Czy na wydarzeniach sportowych można więc zarobić? Jak się okazuje – jak najbardziej, o ile spojrzymy na przedsięwzięcie przez pryzmat potrzeb jego uczestników. Im większy „ukłon” wykonamy w stronę kibiców – tym więcej ich zainteresowania i zaangażowania jesteśmy w stanie pozyskać!

Czytaj także

Komentarze

Komentarze: 0

Rozwiąż działanie =

Redakcja portalu podkarpacieLIVE nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść komentarzy. Każdy użytkownik reprezentuje własne poglądy i opinie biorąc pełną odpowiedzialność za ich publikację.

Czytaj następny news zamknij