https://online.efortuna.pl/page?key=ej0xMzUzMTM1NiZsPTE0NjM1MTYzJnA9MzExOTg%3D&var1=cms%2Fbonus

2020-12-11 10:00:00

Ola Sępek, rzecznik prasowa PGE FKS Stali Mielec: Praca w sporcie od zawsze była moim marzeniem

Ola Sępek jest rzeczniczką prasową PGE FKS Stali Mielec. (fot. archiwum prywatne)
Ola Sępek jest rzeczniczką prasową PGE FKS Stali Mielec. (fot. archiwum prywatne)
- Sport od zawsze był mi bliski dlatego to z nim postanowiłam związać swą karierę zawodową - mówi Ola Sępek. Zapraszamy na rozmowę Mateusza Prokopiaka z rzeczniczką PGE FKS Stali Mielec o tym jak wygląda praca w klubie PKO BP Ekstraklasy. 
 
- Jak rozpoczęła się Twoja kariera zawodowa w PGE FKS Stali Mielec? 
 
- Od dziecka interesuję się sportem, jeździłam na wydarzenia z wielu dyscyplin nie tylko piłki nożnej, ale również mecze żużlowe ponieważ jestem z okolic Tarnowa i to właśnie żużel był u mnie kiedyś numerem jeden. Jednak z czasem to właśnie piłka nożna wzięła górę nad innymi sportami. Na wiosnę 2019 roku mimo pracy, którą bardzo lubiłam postanowiłam zmienić coś w swoim życiu, a praca w sporcie od zawsze była moim marzeniem.
 
Zaczęłam szukać klubu w którym mogłabym rozpocząć karierę zawodową i mimo kilku możliwości to właśnie Stal Mielec przez swą historię była dla mnie priorytetem. Zaczęłam pracę w dziale marketingu a do moich obowiązków należało zajmowanie się social mediami. Gdy w listopadzie ówczesny rzecznik prasowy złożył rezygnację wtedy to mi powierzono tę funkcję.
- Jak wygląda Twoja praca w dni w które nie jest rozgrywany mecz? Czy możesz pracować zdalnie czy jednak obowiązki wymagają od Ciebie bycia codziennie w klubie ? 
 
- Bardzo często jestem w klubie, jednak mogę swą pracę wykonywać zdalnie z domu. Każdy dzień jest inny i oprócz zajmowania się social mediami i jestem w stałym kontakcie z Ekstaklasą S.A. oraz innymi klubami. Dzień meczowy to tak naprawdę nie tylko dzień w którym rozgrywa się spotkanie, ponieważ obowiązki z nim związane rozpoczynają się już tydzień wcześniej, gdy musimy rozpocząć proces akredytacyjny dla dziennikarzy, przygotować dla nich akredytację jak również przeprowadzić konferencję prasową.
 
Mamy również do zrealizowania bardzo dużo działań marketingowych oraz kwestii związanych ze świadczeniami sponsorskimi. Jako rzecznik prasowy jestem również do dyspozycji dziennikarzy, którzy mogą się ze mną zawsze skontaktować w razie jakichkolwiek pytań. 

- Zdarza się, że ktoś dzwoni bardzo późno?
 
- Po awansie do PKO BP Ekstraklasy jeden dziennikarz próbował skontaktować się ze mną o 1 w nocy (śmiech).
 
- Jak wygląda Twój dzień, gdy Stal Mielec gra u siebie?
 
- W klubie jestem już przed godziną 9. W pierwszej kolejności sprawdzam czy branding Ekstraklasy jest rozmieszczony na stadionie, czy wszystkie związane z tym wymagania zostały spełnione oraz sprawdzam prawidłowe działanie band ledowych. Kolejnym obowiązkiem jest przygotowanie biura meczowego bo mimo, iż jest ono niedostępne dla dziennikarzy z powodu pandemii, musi być gotowe dla mediów klubowych. Następnie przygotowuję salę konferencyjną.
 
Kolejnym obowiązkiem jest aktualizowanie na bieżąco klubowych mediów społecznościowych, tak aby kibice naszej drużyny mogli na bieżąco śledzić co się dzieje w klubie przed meczem. Podczas wykonywania tych obowiązków jestem również w stałym kontakcie z dziennikarzami. Zdarza się, że czasem komuś coś wypadnie i nie może przyjechać na mecz, dlatego też na bieżąco aktualizuję listę osób uprawnionych do przebywania w poszczególnych strefach stadionu. Mój telefon w dniu meczowym dzwoni średnio, co cztery minuty. (śmiech)
 
- Kto jest osobą odpowiedzialną za wydelegowanie zawodnika do udzielenia wywiadu w przerwie meczowej? Czy Ty jako rzecznik prasowy podejmujesz tę decyzję, czy jest ona konsultowana z trenerem? 
 
- Piłkarza do wywiadu wybiera reporter telewizyjny i jest to niezależna decyzja nadawcy. Pięć minut przed końcem czasu podstawowego dostaję informację z nazwiskiem piłkarza, który proszony jest o udzielenie krótkiego podsumowanie pierwszej połowy meczu. Następnie informuję o tym danego zawodnika i proszę o przejście do mix zonedo mix-zony.
 
- Czy wymagania związane z mediami i marketingiem stawiane przez Ekstraklasę S.A. w porównaniu do wymagań Fortuna 1. Ligi bardzo się różnią? 
 
- To jest przepaść! Pod względem wymagań organizacyjnych i marketingowych, które klub oraz ja, jako rzecznik prasowy, musimy spełnić to jest naprawdę ogromna różnica.
 
Czy podglądasz pracę innych rzeczników prasowych z polski lub zagranicy?
 
- Obserwuję nie tylko pracę rzeczników prasowych i tego jak np. prowadzą konferencje prasowe, lecz podglądam pracę całych klubów. Staram się być na bieżąco z działaniami marketingowymi oraz tym w jaki sposób prowadzą social media inne kluby. 
 
- Zdarza Ci się, że dzwoni do Ciebie jakiś dziennikarz i jedyne o czym myślisz to, aby jak najszybciej zakończyć z nim rozmowę? (śmiech)
 
- Jeśli dziennikarze nie dzwonią o godzinie 7 rano czy też 22 lub 24 to zawsze miło mi się z nimi rozmawia. Staram się odpowiedzieć na ich pytania oraz pomóc najbardziej jak tylko umiem. Jestem świadoma, że w obecnych czasach kontakt z zawodnikami i sztabem szkoleniowym jest utrudniony dlatego tym bardziej staram się znaleźć rozwiązanie, które będzie satysfakcjonujące zarówno dla dziennikarzy jak i klubu. 
 
- Zostając przy temacie dziennikarzy. Jak odniesiesz się do zarzutów jakie stawiane są wielu rzecznikom prasowym, w tym Tobie, że od momentu wprowadzenia konferencji prasowych online odrzucane są trudniejsze pytania przesłane przez media. 
 
- Zarówno na konferencjach prasowych, które odbywały się przed pandemią, jak również na obecnych w formie online, rzecznik prasowy ma prawo oddalić dane pytanie, ponieważ trener nie ma obowiązku odpowiadać na każde zagadnienie. Taką też informację otrzymują dziennikarze przed każdą organizowaną przez nasz klub konferencją. Jeżeli pytanie odbiega od tematu danej konferencji prasowej, bądź też dotyczy życia prywatnego gracza lub tego czy otrzymał pozytywny wynik testu to zostaje odrzucone.
 
- Zgodzisz się ze mną, że Twoje obowiązki związane z konferencjami prasowymi są utrudnione z powodu niskiego zainteresowania ze strony mediów? 
 
- Przed każdą konferencją poprzez portal Accredito informujemy na jaki temat jest ona organizowana, kto będzie w niej uczestniczył oraz w jakim dniu i o której godzinie się odbędzie. Dziennikarze mają zazwyczaj kilka dni na przygotowanie i przesłanie pytania, lecz nie ukrywam, że ilość pytań jest bardzo mała. Zdarza się, że dziennikarze nie czytają na jaki temat jest organizowana konferencja i w momencie, gdy pytanie dotyczy np. meczu w Pucharze Polski, a tematem konferencji jest mecz w PKO Ekstraklasie to niestety takie pytanie zostanie oddalone.
 
 
Dlatego na konferencji prasowej zadawane są czasem tylko dwa lub trzy pytania nad czym ubolewam i dotyczy to zarówno konferencji przed jak i pomeczowych. Bywa również niestety tak, że nie zostanie przesłane żadne pytanie. Jestem świadoma, że czasem mogą wystąpić problemy techniczne po stronie portalu Accredito i możliwość przesłania zagadnień jest utrudniona, lecz dziennikarze zawsze mają ze mną kontakt poprzez e-mail oraz telefon. 
 
- Kibice chcieli by wiedzieć czy istnieje możliwość zorganizowania konferencji w której to oni mogli by zadać pytania. Czy ich prośba jest możliwa do spełnienia? 
 
- Na naszym kanale na serwisie YouTube prowadzona jest seria "Kibice pytają”. Do każdego odcinka zapraszamy innego zawodnika, w którym to odpowiada na pytania przesłane właśnie przez kibiców. Jednak, co do konferencji prasowej jak sama nazwa wskazuje jest ona organizowana dla dziennikarzy, dlatego też kibice nie mogą zadawać na niej pytań.
 
W przyszłości zamierzam jednak zaprosić osoby ze sztabu szkoleniowego do udziału w naszej serii i wtedy to kibice będą mieli możliwość zadać pytania m.in. trenerowi. 
 
- Jak wygląda sytuacja ze sklepem Stali Mielec? Czy klub myśli nad otworzeniem sklepu internetowego?
 
- Kasia która jest osobą odpowiedzialną za sklepik prowadzi również wysyłki, dlatego jeśli ktoś chciałbym dokonać zakupu wraz z wysyłką czy to na terenie kraju czy też poza jego granicami to oczywiście istnieje taka możliwość. W przyszłości na pewno zostanie również otworzony sklep internetowy, lecz na wszystko potrzeba czasu. 
 
- Wiele klubów w Polsce ma mocno rozbudowany sztab zajmujący się mediami i marketingiem. Jak to wygląda w klubie z Mielca?  Ile osób wchodzi w skład sztabu w Stali Mielec i kto jakie ma obowiązki?
 
- Jest nas mało, ale każdy zna swoje zadania. Jest osoba odpowiedzialna za grafiki i wideo. Inna osoba odpowiada za sklepik, prowadzenie jego social mediów, a także za kwestie marketingowe... Wszyscy razem pracujemy na jeden cel i wzajemnie sobie pomagamy.
 
- Jesteś jeszcze Ty, osoba która zajmuje się wszystkim.
 
- (śmiech) Mam dużo obowiązków, ale kocham swoją pracę. Zawsze mogę liczyć na pomoc innych osób w klubie.
 
- Jak będzie wyglądać Stal Mielec pod względem social mediów w przyszłym 2021 roku?
 
- Nasze działania w social mediach podzielone są na trzy filary. Na Instagramie pokazujemy kulisy dnia meczowego oraz wszystkich wydarzeń jakie dzieją się w klubie. Facebook jest miejscem gdzie zamieszczane są bardziej oficjalne informacje, zaś Twitter jest narzędziem poprzez które wchodzimy bardzo mocno w interakcję z innymi klubami i kibicami. Cały czas tworzymy i chcemy jeszcze bardziej tworzyć wokół kibiców Stali poczucie, że jesteśmy jedną wielką kibicowską rodziną i to jest nasz cel na 2021 rok, aby ta rodzina była coraz większa.

W przyszłym tygodniu dalsza część wywiadu z Olą Sępek

Czytaj także

Komentarze

Komentarze: 4

Rozwiąż działanie =

Mileczanin 2020-12-11 14:13:37 14 11

Inne kluby mogą nam zazdrościć takiej Pani rzecznik :)

Mileczanin 2020-12-11 14:13:37 14 11

Inne kluby mogą nam zazdrościć takiej Pani rzecznik :)

VK 2020-12-11 15:04:47 8 3

Oby więcej tego typu wywiadów, gdzie możemy poznać świat sportu od kuchni.

Krytyk 2020-12-11 16:43:10 11 1

Dobrze,że już tej rudej pały nie ma... Cham i prostak...

ciekaw 2020-12-11 20:01:32 12 1

Co trzeba było zrobić, aby dostać tę robotę?

Redakcja portalu podkarpacieLIVE nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść komentarzy. Każdy użytkownik reprezentuje własne poglądy i opinie biorąc pełną odpowiedzialność za ich publikację.

Czytaj następny news zamknij