2025-08-19 11:27:31

STS nowym sponsorem tytularnym Pucharu i Superpucharu Polski

Polski Związek Piłki Nożnej ogłosił, że od sezonu 2025/26 najważniejsze krajowe rozgrywki pucharowe zyskają nowego sponsora tytularnego. Umowa zawarta z firmą STS - największym legalnym bukmacherem w Polsce - obejmuje trzy kolejne sezony i dotyczy zarówno Pucharu Polski, jak i Superpucharu Polski. Oznacza to nie tylko zmianę nazwy turniejów, ale także zupełnie nową identyfikację wizualną.

Od tej pory kibice będą oglądać mecze w ramach STS Pucharu Polski i STS Superpucharu Polski. Nowe logotypy pojawią się na koszulkach uczestniczących drużyn (na rękawku i w centralnym miejscu zwanym potocznie "śliniakiem"), a także na bandach LED, banerach 3D i elementach reklamowych widocznych podczas transmisji w TVP Sport.
 
Zmiana ma charakter strategiczny - STS planuje mocno zaznaczyć swoją obecność również w mediach społecznościowych oraz poprzez strefy kibica organizowane przy wybranych spotkaniach.
 

Ambicje lidera rynku bukmacherskiego

- Sponsoring tytularny Pucharu i Superpucharu Polski to dla nas kolejny, a zarazem największy krok w ostatnich miesiącach w obszarze sponsoringu sportowego, którym podkreślamy nasze ambicje oraz rynkową pozycję. Cieszę się, że oprócz reprezentacji Polski, z którą jesteśmy nieprzerwanie od 11 lat, dziś zacieśniamy współpracę z PZPN, stając się kluczowym partnerem Związku w ramach tak ważnych i prestiżowych rozgrywek - powiedział Radim Haluza, CEO STS.

Nowy kontrakt wpisuje się w długofalową strategię firmy, która od lat inwestuje w sport na najwyższym szczeblu. Według władz STS kluczowe jest nie tylko eksponowanie logotypu, ale przede wszystkim bezpośredni kontakt z kibicami.

 - Planujemy szereg niestandardowych aktywacji, które jeszcze bardziej wzmocnią wizerunek STS jako zaangażowanego sponsora, który w swoich działaniach wychodzi poza ramy zawieranych umów. Dla nas to coś znacznie więcej niż ekspozycja logotypu, to bycie blisko kibiców i aktywowanie zawieranych umów poprzez angażujące i wartościowe akcje skierowane do klubów i ich kibiców. Nie inaczej będzie w tym przypadku - podkreślił Dawid Pożoga, Chief Marketing Officer STS.

Oznacza to, że na stadionach i w mediach społecznościowych pojawią się konkursy, quizy i specjalne strefy dla fanów, które mają sprawić, że uczestnictwo w meczach stanie się jeszcze bardziej atrakcyjne.
 

PZPN o strategicznym znaczeniu umowy

Ze strony Polskiego Związku Piłki Nożnej podpisanie nowego kontraktu z STS zostało odebrane jako dowód zaufania i wzmocnienie wizerunku całych rozgrywek.

 - Bardzo cieszymy się, że nasza wieloletnia współpraca z STS, sprawdzonym partnerem PZPN i reprezentacji narodowej, została rozszerzona o strategiczny projekt sponsoringu tytularnego Pucharu Polski i Superpucharu Polski - powiedział Łukasz Wachowski, Sekretarz Generalny PZPN.
 
- To wyraz ogromnego zaufania, a zarazem potwierdzenie, że współpraca z PZPN realnie przekłada się na wymierne korzyści wizerunkowe i biznesowe. Wierzymy, że właśnie takie możliwości niosą ze sobą te rozgrywki. Konsekwentnie pracujemy nad ich rozwojem i prestiżem, m.in. poprzez zapewnienie maksymalnej dostępności spotkań w kanałach otwartych, w ramach strategicznej umowy licencyjnej z Telewizją Polską, gwarantującej 33 transmisje w każdym sezonie.

10 lat wspołpracy STS i PZPN

Warto przypomnieć, że współpraca STS z Polskim Związkiem Piłki Nożnej rozpoczęła się już w 2014 roku. Firma od tamtej pory jest oficjalnym sponsorem reprezentacji - zarówno seniorskiej, jak i młodzieżowych drużyn U-21 czy U-20, a także kadry kobiet. Przez te lata zrealizowano wiele inicjatyw, które na trwałe zapisały się w pamięci kibiców.

Do najgłośniejszych należały m.in.:
  1. mural Kazimierza Górskiego odsłonięty z okazji 100-lecia urodzin legendarnego trenera,
  2. pożegnalna kartoniada dla Artura Boruca,
  3. akcja charytatywna "Dorzuć Misie", której beneficjentem była Fundacja DKMS,
  4. kampania "Piłka nożna jest kobietą", promująca żeńską reprezentację.

- Ponadto jesteśmy obecni ze strefami kibica i quizami, w których fani mogą wygrywać atrakcyjne nagrody na wszystkich domowych meczach reprezentacji. Organizujemy też wiele konkursów w mediach społecznościowych oraz szereg mniejszych aktywacji, dzięki którym kibice mogą zdobywać m.in. bilety na mecze kadry. Od lat pokazujemy więc, że jesteśmy zaangażowanym partnerem i z pewnością swoje zaangażowanie będziemy kontynuować także w partnerstwie z PZPN w ramach Pucharu i Superpucharu Polski - dodał Paweł Sikora, Head of PR & Sponsorship w STS.

STS - gigant sponsoringu w Polsce

STS to największa prywatna firma wspierająca sport w naszym kraju. Jej portfolio obejmuje m.in. role sponsora strategicznego Ruchu Chorzów, sponsora głównego Widzewa Łódź oraz sponsora wiodącego Pogoni Szczecin. Firma współpracuje także z Rakowem Częstochowa oraz - od niedawna - jako partner regionalny z Borussią Dortmund.

Jednym z najbardziej rozpoznawalnych projektów organizowanych przez STS jest wspomniana akcja "Dorzuć misie”. Podczas 12 edycji kibice przekazali niemal pół miliona maskotek, a firma dołożyła ponad milion złotych na cele charytatywne. Rekord padł na stadionie Widzewa Łódź, gdzie trybuny dosłownie zasypała fala pluszaków.

Podpisanie trzyletniej umowy między STS a PZPN ma znaczenie nie tylko wizerunkowe, ale i biznesowe. Dodatkowe środki i działania promocyjne mogą sprawić, że Puchar Polski i Superpuchar zyskają jeszcze większą rangę w świadomości kibiców i sponsorów. Dla fanów oznacza to również więcej atrakcji podczas meczów, szerszą obecność w mediach i łatwiejszy dostęp do transmisji.
 
 
Uczestnictwo osób poniżej 18 lat w grach hazardowych jest zakazane. Hazard stwarza wysokie ryzyko straty finansowej. Nadmierna gra niesie ze sobą potencjalne zagrożenie dla zdrowia. STS, jako największy bukmacher w Polsce, prowadzi działalność legalnie, w oparciu o udzieloną licencję Ministerstwa Finansów RP.

Czytaj także

Komentarze

Uwaga! Teraz komentarze są domyślnie ukryte, aby poprawić komfort korzystania z serwisu. Kliknij przycisk „Zobacz komentarze”, aby je wyświetlić i dołączyć do dyskusji.