2024-03-21 18:28:39

Radosław Gerlach: Rzeszów może mieć stadion na 30 tys. widzów. Są na to pieniądze

FELIETON | Widok na Stadion Miejski w Rzeszowie z drona (fot. stalrzeszow.pl)
FELIETON | Widok na Stadion Miejski w Rzeszowie z drona (fot. stalrzeszow.pl)
- Konrad Fijołek przedstawił projekt modernizacji Stadionu Miejskiego "Stal" w Rzeszowie, a w zasadzie to zaproponował dobudowanie "budy" dla ViPów i stacji telewizyjnych. Tymczasem Rzeszów potrzebuje prawdziwego stadionu na pokolenia - przekonuje Radosław Gerlach, były dziennikarz, a obecnie kandydat na radnego.

Stadion Miejski w Rzeszowie należy rozbudować. Przed miesiącem wywołałem spore poruszenie, gdy szczerze przyznałem, że jako kibic żużlowej i piłkarskiej Stali czuję się na swoim stadionie traktowany jak bydło. Na reakcję nie trzeba było długo czekać. We wtorek prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek zaproponował rozwiązanie tego problemu. Dość kuriozalne.

Ratusz postanowił zamówić projekt modernizacji starej trybuny. To jest to, co widzicie na obrazku. Śmieszne? Myślę, że każdy z nas mógłby podobną wizję stadionu stworzyć sam, a nawet zlecić ją swojej mamie, która to przy pomocy "painta" stworzyłaby po kilku godzinach podobne dzieło. Panie prezydencie - nie przystoi.

Poniżej trzy argumenty dla których powyższą koncepcję należy traktować jako niezbyt wyrafinowany żart i nie dopuścić, aby kiedykolwiek została ona wcielona w życie.

Rzeszów musi mieć stadion z prawdziwego zdarzenia

Po pierwsze. Podczas kampanii do Rady Miasta (mogą na mnie głosować mieszkańcy osiedli: Nowe Miasto, Drabinianka, Paderewskiego, Budziwój, Biała, Zalesie i Matysówka) podkreślam na każdym kroku, że Rzeszów musi mieć stadion z prawdziwego zdarzenia. Bo miasto należy pokazywać poprzez sport.
 
Jesteśmy dziś jednym z najważniejszych i najszybciej rozwijających się metropolii w Polsce, a mamy najgorsze obiekty sportowe ze wszystkich regionalnych stolic. W żadnym innym miejscu cywilizowanego świata nie widziałem tak dziwacznej konstrukcji na koronie stadionu, jaką w swojej wizualizacji przedstawił Konrad Fijołek.

Takie budowle owszem można spotkać, ale w Afryce Zachodniej (prześledźcie sobie stronę stadiony.net). Tylko, że ja jako kandydat na Radnego Miasta i mieszkaniec Rzeszowa nie zgodzę się, abyśmy brali przykład z krajów trzeciego świata.
 

Koncepcja rozbudowy Stadionu Miejskiego "Stal" w Rzeszowie zaprezentowana przez prezydenta Rzeszowa Konrada Fijołka.

Trzeba pomyśleć o zwykłych kibicach

Po drugie. Cała ta potencjalna przybudówka, pomijając jej estetyczny walor, jest zupełnie zbyteczna. Prezydent Konrad Fijołek argumentuje to potrzebą zainstalowania lóż VIP oraz dogodnych warunków dla stacji telewizyjnych. No i to samo w sobie jest niedorzeczne.
 
Pan prezydent jest kandydatem Lewicy, ma serce po lewej stronie - więc dlaczego martwi się o warunki oglądania meczów dla VIPów? Powinien pomyśleć o zwykłych kibicach, którzy woleliby usiąść na normalnym plastikowym i czystym krzesełku, wypić piwko i normalnie pokibicować.

W argumentacji pana prezydenta jest jeszcze jedna kwestia, która wymaga sprostowania. Setki razy pracowałem ze Stadionu Miejskiego jako dziennikarz czy komentator z tzw. "wieżyczki sędziowskiej". Warunki do transmisji telewizyjnych są tam naprawdę niezłe.
 
Dziennikarze mają dostęp do szybkiego internetu, klimatyzację, dwa duże, zamykane pokoje oraz kilkanaście stanowisk na parterze dla poszczególnych redakcji. No trochę brudno tam jest, ale to wystarczy Panie Prezydencie sprzątaczkę zatrudnić. Albo prościej - znaleźć operatora stadionu, który za takie rzeczy będzie odpowiadał.

Reasumując. Czas Panie Prezydencie zatroszczyć się o zwykłych kibiców, a nie o stacje telewizyjne czy VIPów. Bo my zwykli kibice siedzimy na ufajdanych przez ptasie odchody krzesełkach. A połowa krzesełek na stadionie, nie dość że brutna to ma fatalny widok na murawę jak i tor żużlowy. I to trzeba zmienić.

Stadion Miejski na 30 tys. widzów? To możliwe

 
Na zdjęciu Aviva Stadium Dublin - stadion narodowy Irlandii (fot. stadiony.net)
 
I teraz trzecie, chyba najważniejsze. To ostatnie Ramy Finansowe Unii Europejskiej tzw. „Siedmiolatka”, której Polska jest beneficjentem. Dla samorządów to ostatni gwizdek aby zrefundować sobie modernizację stadionów z dotacji europejskich. Jeżeli nic nie zrobimy z tym stadionem teraz albo też ledwie przykryjemy go papą - to obawiam się, że wielu z nas po prostu nie doczeka za swojego życia porządnego stadionu, bo umrze.

Dlatego kandyduję do Rady Miasta, bo Rzeszów potrzebuje odważnych, młodych i kreatywnych ludzi. Modernizacja Stadionu "Stali" jest dla mnie jednym z trzech priorytetów. Jak powinien wyglądać Miejski?
 
Stara trybuna do całkowitego wyburzenia i zaprojektowania na nowo. Północna trybuna winna być niska na wzór Aviva Stadium Dublin, aby nie zabierać promieni słonecznych okolicznym domostwom. Koszt? Około 300 milionów złotych, z czego nawet 200 może pochodzić z europejskich funduszy lub KPO.

Pojemność nowego stadionu? Około 30 tysięcy widzów. Tak. Bo trzeba wybudować obiekt dla Rzeszowa na wiele pokoleń. I jeżeli Polska kiedyś znów będzie starać się o Mistrzostwa Europy - to Rzeszów powinien być jednym z gospodarzy takiej imprezy. Natomiast Stal i Resovia, jeżeli awansują do Ekstraklasy i będą rozgrywać mecze kwalifikacyjne do europejskich pucharów - to nie wypada aby grały w Krakowie czy Lublinie.

Wizji Konrada Fijołka mówię stanowcze nie.

Autor: Radosław Gerlach - dziennikarz PDK Live i WP SportoweFakty, założyciel i prezes Polskiej Ligi Tenisa, kandydat do Rady Miasta Rzeszowa z ostatniego miejsca na liście Koalicji Obywatelskiego dla mieszkańców: Nowego Miasta, Drabinianki, Zalesia, Paderewskiego, Budziwoja, Białej i Matysówki.
 

Czytaj także

Komentarze

Komentarze: 36

Rozwiąż działanie =

STOP ARTYKUŁOM SPONSOROWANYM 2024-03-21 18:39:17

Kogo to obchodzi? Stronniczy portalik z amatorami dziennikarzynami, które pompuje balon na komunistyczny twór pod nazwą stal. Tfu na was! Wy też Łod zawsze tam byliście?

Kondzio Fjołek 2024-03-21 18:40:42

Prezydent lekko odleciał z tą prostokątną budą. Tragicznie to wygląda...

Panie Gerlach 2024-03-21 18:41:13

Ja zaglosuje na pana mimo że pan jest z platformy. Pan bije na głowę innych kandydatów i widać że wie i wierzy w to co tu wygaduje

PANIE FIJOŁEK 2024-03-21 18:42:23

a co z PCLA panie Fijołek? Kiedy skończy się gadanie, a wreszcie coś ruszy do przodu

Grzegorz Miecugow 2024-03-21 18:44:22

MY są z nowego mjasta i my chcą dobry stadion dla nasze wspaniałej STALI. Będziewa tam dziubać słonecznik i kibicować HEEEJ STAAAL.

Tomasz Sadowski 2024-03-21 18:50:07

Pan Gerlach jako jedyny mówi co myśli. Fijolek stadionu nie rozbuduje bo boi się że komuniści z Razem i ekolodzy będą na niego psioczyć. Pisiory to samo, tylko spod siebie by żarły. O Konfederacji szkoda gadać bo to dzieciaki bez pojęcia zakochane tylko w Korwinie. A nam trzeba tego o czym mówi Gerlach. Inwestycje, prywatne inwestycje i dobre warunki do uprawiania i oglądania sportu. Nareszcie jakiś normalny kandydat się w tym mieście trafił

Leszek 2024-03-21 18:56:16

p*******lenie. Komu potrzebny stadion na 30 tysięcy, skoro na mecze przychodzi 3-4 tysiące. Fijołek to lewak, to prawda, ale koalicja jest podobna.

PowerBank 2024-03-21 18:57:27

Skąd ten odklejeniec Gerlach się wziął? :D
Odklejeńcowi- stanowcze nie.

Obiektywny 2024-03-21 19:25:01

Przed wyborami to nawet będzie budowany na 150 tysięcy ludzi. Gorzej po wyborach tak jak jakiś oszust mówił o 60 tys. złotych kwoty wolnej od podatku i powrotu do starego ZUSu. Po wyborach już to jednak niemożliwe. Ludzie ogarnijcie się. PiS jaki był taki był ale jak obiecał to zrobił. A właściwie skąd Jarek miał wiedzieć że otacza go banda złodziei.

DNO 2024-03-21 19:26:57

Zaorać to ściernisko na Hetmańskiej. Stadion tylko na Wyspiańskiego 22.

~anonim 2024-03-21 19:57:31

15 tys taki jaki ma GKS Tychy

1944 2024-03-21 20:04:27

Gierlach, mówisz, że są na go pieniądze, to wyciągaj na stół Bajarzu.

Kalo 2024-03-21 20:14:32

Ale miasto ma na to kasę. Budżet miasta to ponad 2 miliardy złotych w roku. Stadion będzie kosztował 300 milionów, z czego 200 ma dać Unia. Albo zostaną przepalone albo 100 milionów pójdzie na stadion - proste.

Ja 2024-03-21 22:00:02

O ile to co zaproponował Fijołek to nieporozumienie to stadion w Rzeszowie na 30 tys to generowanie niepotrzebnych kosztów. Na 13/15 wystarczy spokojnie. Stal ma potencjał kibicowski by na 1 ligę chodziło 5/6 tys. na każdy mecz. Nie zgodzę się też że loża VIP-ów nie jest ważna. Oni wykładają kasę i trochę wstyd żeby siedzieli na dachu parku maszyn pod parasolką.

S K 2024-03-21 22:34:10

Stadiony mniejsze a pełne a nie duże i puste

Haha 2024-03-22 00:10:48

Ten pan ma i bedzie mial wplyw na budowe stadionu taki jak opady deszczu w Tyczynie na wzrost plonow ryzu w Indonezji.

Józek 2024-03-22 07:44:00

"Na reakcję nie trzeba było długi czekać" Ty Gerlach naprawdę myślisz że projekt Fijołka to była reakcja na ten marny artykuł co niedawno napisałeś? Jak tak to ego masz chłopie wyższe niż te wszystkie stadiony.

stoicki 2024-03-22 08:37:03

skrajność (propozycja Fijołka) kontra skrajność (30 000??????). A każda skrajność jest zła. Gerlach juz samym bajaniem o europejskich pucharach za parę sezonów kręci kiełbachę, od której aż się niedobrze robi. Nawet ekstraklasy za kilka lat bym się nie spodziewał! Strzeżmy się megalomanów

Józek 2024-03-22 08:37:12

Każdy kibic sobie może powiedzieć: wybierzcie mnie to będzie nowy stadion. A potem zrealizować obietnice już nie tak łatwo. A Pan nie masz ani pieniędzy, ani możliwości, ani układów, ani cech osobowości, które by te obietnice mogły później spełnić. Poza tym kadencja w radzie miasta to nie tylko stadion. Nie mój okręg wyborczy, i tak bym nie zagłosował na Pana, ale mieszkańcom tego okręgu radzę dobrze przemyśleć czy chcieliby takiego radnego. Bo same obietnice stadionu nie wystarczą

Duma Rzeszowa 1944 2024-03-22 09:33:39

Zgadzam się co do wyburzenia starej trybuny zachodniej i budowy od zera. Niestety tutaj poprzednik zabawił się w pudrowanie trupa i jak widać ta reanimacja nie wytrzymała próby czasu. Natomiast nie zgadzam się z pojemnością, bo nie ma takiego zapotrzebowania. Gdańsk, Wrocław czy Białystok mają przemalowane stadiony i rzadko kiedy zapełniają je choćby do połowy. My powinniśmy się uczyć na błędach tych miast i nie budować obiektów po to aby stały puste. Dodatkowo nie rozumiem tego argumentu, że trybuna musi być niska. Przypomnę tylko, że na północ od stadionu jest tylko Lidl, więc o jakim zabieraniu światła mieszkańcom mówimy? Najlepszym pomysłem będzie dokończenie budowy tak jak w oryginalnym projekcie, ale wraz z usunięciem siedzeń na najwyższych rzędach, bo i tak nic nie widać zza tych słupów. Taki stadion mógłby osiągnąć pojemność do 15 tysięcy co na popularność i frekwencję żużla w naszym mieście będzie w sam raz. Oczywiście na dłuższą metę trzeba wybudować także typowo piłkarski stadion dla Stali na 10-12 tysięcy miejsc. Ludzie wolą oglądać mecze piłkarskie blisko murawy, bo jest zupełnie inny odbiór takiego spotkania. Wiele innych miast już takie stadiony stworzyło. W takim Lublinie rozdzielono żużel i piłkę i obie sekcje na tym skorzystały, a frekwencja poszybowała do góry. Zróbmy to samo zamiast jako bodajże jedyne miasto w Polsce upierać się przy tym, że piłka i żużel muszą dzielić ten sam stadion. Nie muszą i jest to archaiczne rozwiązanie. Gorzów, Toruń, Częstochowa, Gdańsk, Grudziądz, Leszno, Zielona Góra, Opole czy Wrocław już dawno temu zrozumiały, że żużel powinien mieć swój własny odrębny stadion. Pora, aby to wreszcie zrozumieli i w naszym ratuszu.

Neutralny 2024-03-22 09:42:35

Masz rację Stal to twór komunistyczny a resovia żydowski!

Duuupa z Rzeszowa 1944 2024-03-22 11:00:04

Rzeszów to wiocha komunistyczno - żydowska.
Stal do Duma PZPR !

Nie panu fiołkowi 2024-03-22 11:50:07

Dosyć już tego odklejeńca i jego świty w tym mieście.Stanowcze NIE DLA FIOŁKA trzeba wybrać mądrzejszego gospodarza Rzeszowa!

Xyz 2024-03-22 11:59:59

NIE dla Fijołka, NIE dla Gerlacha

Krashan Bhamradżanga 2024-03-22 12:54:49

Radziu proszę Cię odstaw już te narkotyki
ZAMIAST ĆPAĆ WCINAJ NAĆ!!!!

Al 2024-03-22 14:33:07

Co do projektu Fiołka to całkowita racja, gość zrobił projekt na kolanie, który śmierdzi na odległość kiełbasą wyborczą- już ten fakt dyskwalifikuje go jako przeszłego prezydenta.
Natomiast pomysł ze stadionem z 30 tyś ludzi to utopia, 15 na polskie warunki spokojnie wystarczy i jednak stadion piłkarsko-żużlowy , bo jak zacznie się budować dwa to jeden i drugi będzie niedokończony - lepiej całą kasę władować w jeden.
Stadion na Wyspiańskiego to kolejny żart - ze pełnym szacunkiem ale na ile ludzi będzie chodziło na Resovię ? Zakładając nawet mega optymistycznie to 4-5 tyś, natomiast na Stal choćby ze względu na odradzający się żużel jest szansa zapełnić stadion kilka razy w roku.

Do Al 2024-03-22 14:40:21

Ty się dzisiaj obudziłeś? na stal pelny stadion? Ten twór aktualnie bazuje na Januszach sukcesu jak zawsze oraz darmowych karnetach dla rodzin z FIBREJN. Nie będzie wyników, nie będzie darmowych karnetów to wrócą do swej normalnej frekwencji 300 osób. Moda się skończy szybciutko, a Resovia to klub Rzeszowian.

Zielona Wyspa 2024-03-22 15:46:48

Na piłkę w Rzeszowie na Stal nie może przyjść 5 tyś wiec po co stadion na 30 tyś.

Do AL 2024-03-22 16:10:29

Człowieku nie interesuje mnie moda Jausze itp. Fakt jest taki że Stal ma lepszą frekwencję od Resovi, nie mówiąc już o odradzającym się żużlu i nie obchodzi mnie czy tam siedzą ludzie z gwardzistów czy ze Świlczy - i na tym opieram swoje twierdzenia, a co będzie lub nie będzie kiedyś to można dyskutować na uczelniach, równie dobrze można powiedzieć ze ruscy zbombardują Rzeszów, dlatego nie budujmy nic.
Robić jeden stadion na Wyspiańskiego gdzie będzie tylko piłka to jest marnowanie pieniędzy, naszych pieniędzy.

1905RR 2024-03-22 16:44:04

NA LM troszkę może być za mało ;-)

Nigdy 2024-03-22 18:01:28

Nastepny kor..wa mesjasz wyszystko zrobi i wszystko obieca przed wyborami ..idz ty w h...j

Abraxas 2024-03-22 20:03:58

Reska może grać w Przybyszówce , tak jak kiedyś.

Dla wszystkich Hejterów 2024-03-22 23:37:14

To czy Pan Gerlach fantazjuje czy nie nie zmienia faktu, że napewno ma w duszy dobro STALI i sportu w Rzeszowie. Co najważniejsze jest w rekontrze do polityki Fiołka i całego resowiackiego układu, który rządzi w Rzeszowie a to już jest na plus dla niego. #czasnaresetratusza

Dla wszystkich STALOWCÓW temat jest prosty. Głosujemy przeciwko obecnemu układowi w miecie. Czas pogonić resoraków do konta. DOŚĆ! Głosujemy na swoich w swoich okręgach:

Lista naszych ludzi do poparcia o miejsce w Ratuszu.

Okręg nr 1: Mateusz Maciejczyk
Okręg nr 2: Adam Napiórkowski
Okręg nr 3: Marcin Deręgowski
Okręg nr 4: Piotr Koterba

Każdy zapisuje i głosuje za lepszym jutrem!

mania wyższosci rz 2024-03-23 08:49:56

Gerlach gdzie ten pomnik guza Nawrockiego w Rzeszowie o którym pisałem kiedyś na portalu ? ?

haha 2024-03-23 17:44:08

Miasto ledwie 200 tysięcy z dołączanymi na siłę wioskami, a oni chcą stadion na 30 tysięcy budować? Ktoś tu nieźle popłynął...

do Dla wszystkich Hejterów 2024-04-04 21:04:05

nie po to wywieszamy hasła patriotyczne na meczach,żeby głosować na platformiarzy !!!

Redakcja portalu podkarpacieLIVE nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść komentarzy. Każdy użytkownik reprezentuje własne poglądy i opinie biorąc pełną odpowiedzialność za ich publikację.

Czytaj następny news zamknij